piątek, 28 marca 2014

Prezentacja modeli #3

Prezentacja modeli #3



Po dość długiej przerwie prezentujemy Wam kolejny film. Tym razem jednak jego tematem nie są czołgi, a samoloty. Stworzenie modelu samolotu zajmuje dużo mniej czasu, dzięki czemu filmy będą pojawiać się regularnie. W pierwszym materiale pokażemy Wam jedne z najsłynniejszych samolotów drugiej wojny światowej - świetnie znanego nam Polakom brytyjskiego spitfire’a i niemieckiego messerschmitta bf 109 (będącego jego największym rywalem). Brytyjska maszyna jest wielu z Nas bliska, gdyż służyli na niej polscy piloci na zachodzie. Te dwa samoloty konkurowały ze sobą przez niemal całą wojnę, stając się symbolem walki i wyścigu zbrojeń między Niemcami, a Brytyjczykami. Dwa samoloty prezentowane dzisiaj to modele z początkowego okresu wojny.





Ten materiał wideo to też dobry pretekst, by nieco więcej powiedzieć o samolotach, gdyż do tej pory nie było na to okazji. To, jak ważne jest lotnictwo na wojnie, nikomu tłumaczyć nie trzeba. Jest to szczególnie odczuwalne, gdy wróg ma całkowitą przewagę w powietrzu. Samoloty w naszej grze podzielone są na kilka prostych kategorii. Posiadamy myśliwce jedno i dwusilnikowe, lekkie, średnie, ciężkie bombowce oraz samoloty torpedowe. Mogą one mieć różne silniki gwiazdowe, rzędowe, czy odrzutowe. Samoloty posiadają różne parametry wpływające na ich wartość bojową, takie jak: szybkość, zwrotność, zasięg, łatwość produkcji, celność bombardowania czy siła ognia. Samoloty w odróżnieniu od pojazdów naziemnych są o wiele bardziej skomplikowane w eksploatacji. Po pierwsze - muszą zostać wyprodukowane w fabryce w bezpośredniej bliskości lotniska. Do lotnisk musi zostać dostarczone paliwo, aby zaopatrzyć w nie samoloty, by te mogły wystartować. Lotniska powinny posiadać obronę przeciwlotniczą, gdyż w razie ciężkich bombardowań stracimy maszyny znajdujące się na lotniskach oraz cenny surowiec. Inną oczywistą sprawą jest to, że gdy podczas lotu naszej maszynie zabraknie paliwa - spada i się rozbija. Zmusza nas to do organizacji sieci lotnisk na podbitych przez nas terytoriach, gdyż ilość stacjonujących pojazdów na nich jest ograniczona, a maszyna powracająca z akcji bojowej musi gdzieś wylądować. To wszystko sprawia, że organizacja lotnictwa musi być przemyślana, a same podniebne batalie można nazwać dużo bardziej subtelnymi w porównaniu z bitwami czołgów. Zarządzanie lotnictwem tak bardzo różni się od zarządzaniem wojsk lądowych, czy marynarką, iż można powiedzieć, że każda z tych czynności to gra w grze, a mówimy przecież dopiero o jednym trybie rozgrywki

Wkrótce kolejne filmy, czuwaj!


J. T. Hartman - Czołgista z11 Dpanc od bitwy w Ardenach po dzień zwycięstwa

Od kilku dni, przeglądając strony o tematyce pancernej, zacząłem natrafiać na reklamy nowej książki związanej z tą tematyką. „Czołgista...