Prezentacja modeli #3
Po dość długiej przerwie prezentujemy Wam kolejny film. Tym
razem jednak jego tematem nie są czołgi, a samoloty. Stworzenie modelu samolotu
zajmuje dużo mniej czasu, dzięki czemu filmy będą pojawiać się regularnie. W
pierwszym materiale pokażemy Wam jedne z najsłynniejszych samolotów drugiej
wojny światowej - świetnie znanego nam Polakom brytyjskiego spitfire’a i
niemieckiego messerschmitta bf 109 (będącego jego największym rywalem).
Brytyjska maszyna jest wielu z Nas bliska, gdyż służyli na niej polscy piloci
na zachodzie. Te dwa samoloty konkurowały ze sobą przez niemal całą wojnę,
stając się symbolem walki i wyścigu zbrojeń między Niemcami, a Brytyjczykami.
Dwa samoloty prezentowane dzisiaj to modele z początkowego okresu wojny.
Ten materiał wideo to też dobry pretekst, by nieco więcej
powiedzieć o samolotach, gdyż do tej pory nie było na to okazji. To, jak ważne
jest lotnictwo na wojnie, nikomu tłumaczyć nie trzeba. Jest to szczególnie
odczuwalne, gdy wróg ma całkowitą przewagę w powietrzu. Samoloty w naszej grze
podzielone są na kilka prostych kategorii. Posiadamy myśliwce jedno i
dwusilnikowe, lekkie, średnie, ciężkie bombowce oraz samoloty torpedowe. Mogą
one mieć różne silniki gwiazdowe, rzędowe, czy odrzutowe. Samoloty posiadają
różne parametry wpływające na ich wartość bojową, takie jak: szybkość,
zwrotność, zasięg, łatwość produkcji, celność bombardowania czy siła ognia.
Samoloty w odróżnieniu od pojazdów naziemnych są o wiele bardziej skomplikowane
w eksploatacji. Po pierwsze - muszą zostać wyprodukowane w fabryce w
bezpośredniej bliskości lotniska. Do lotnisk musi zostać dostarczone paliwo,
aby zaopatrzyć w nie samoloty, by te mogły wystartować. Lotniska powinny
posiadać obronę przeciwlotniczą, gdyż w razie ciężkich bombardowań stracimy
maszyny znajdujące się na lotniskach oraz cenny surowiec. Inną oczywistą sprawą
jest to, że gdy podczas lotu naszej maszynie zabraknie paliwa - spada i się
rozbija. Zmusza nas to do organizacji sieci lotnisk na podbitych przez nas
terytoriach, gdyż ilość stacjonujących pojazdów na nich jest ograniczona, a
maszyna powracająca z akcji bojowej musi gdzieś wylądować. To wszystko sprawia,
że organizacja lotnictwa musi być przemyślana, a same podniebne batalie można
nazwać dużo bardziej subtelnymi w porównaniu z bitwami czołgów. Zarządzanie
lotnictwem tak bardzo różni się od zarządzaniem wojsk lądowych, czy marynarką,
iż można powiedzieć, że każda z tych czynności to gra w grze, a mówimy przecież
dopiero o jednym trybie rozgrywki
Wkrótce kolejne filmy, czuwaj!