Związki taktyczne
Armie, dywizje, pułki, bataliony, korpusy wszystkie te wszystkie
związki taktyczne będą dostępne w naszej grze. Dziś postaramy się Wam nieco
przybliżyć Wam jak będzie wyglądała organizacja jednostek w naszej grze.
W trybie odgrywania bitew z
drugiej wojny światowej dostajemy pod komendę już zorganizowane jednostki,
takie które faktycznie brały udział w danej bitwie zgodnie z tym w co były
wyposażone. W trybie Kampanii natomiast po wyprodukowaniu sprzętu (czołgów,
dział, samochodów) i wyszkoleniu żołnierzy trzeba zorganizować całe siły w
jakiś związek taktyczny.
Bardzo ważnym było dla nas
odpowiednie zbalansowanie gry pod względem związków taktycznych na tyle, aby
osoby nie mające styczności z militariami były w stanie w względnie krótkim
czasie opanować cały system organizacji
jednostek, ale jednocześnie by nie był on na tyle prosty by ludzie interesujący
się wojskowością też znalazły w nim coś dla siebie.
Sposób organizowania jednostek w
naszej grze można porównać do kilku różnych „worków”. Mają one różną „pojemność”
i są przeznaczone na różne „przedmioty”. Dla przykładu do worka pod tytułem „Pułk
czołgów ciężkich” można włożyć pewną określoną ilość ciężkich czołgów. Ich typ
i ilość (proporcjonalnie przeskalowana) wzorowana jest na rzeczywistych
etatach. Innymi słowy „Pułk czołgów ciężkich” to grupa pojazdów która
rzeczywiście wchodziła w skład takiej jednostki w proporcjonalnie zmniejszonej
liczbie. Należy dodać że ustalona jest maksymalna pojemność „worka”, jednak nic
nie stoi na przeszkodzi by nie był on pełen.
W lepszym zrozumieniu tego
zagadnienia pomoże specjalny program tworzony przez nas który już niedługo
ujrzy światło dzienne. W całości darmowa aplikacja tworzona w języku C++ będzie
udostępniona do ściągnięcia aby każdy mógł zapoznać się z procedurą zawiązywania
związków taktycznych.