Dystrybucja Kampanii
Artykuł ten powstał w związku z
licznymi zapytaniami o dystrybucję naszej gry, czyli o to w jaki sposób i w
jakiej formie trafi ona do gracza. Jako twórcy przygodę z naszą grą radzimy
zacząć nie od złożenia zamówienia, a od… znalezienia osób w okolicy miejsca
zamieszkania chętnych do gry. Dlaczego? Ponieważ „Kampania” to gra planszowa i
dwóch graczy to absolutne minimum. Gdy już znajdzie się osobę chętną do zabawy
można śmiało zamawiać grę. Gracze otrzymają grę w postaci kilku płyt DVD na
których znajdzie się instrukcja i modele do wydrukowania i złożenia, oraz certyfikat
upoważniający do startu w oficjalnych ligach Kampanii. Tylko taka forma
dystrybucji gry gwarantuje jej darmowość. Co jednak jeśli nie jesteśmy w stanie
samodzielnie wydrukować bądź złożyć niezbędnych do gry elementów? Nic
prostszego, gdy gra będzie skończona będzie możliwość zamówienia wydruków, bądź
gotowych modeli bezpośrednio u Nas. Gdy każdy z graczy otrzyma już swój
egzemplarz warto podzielić się tak, by każdy z nich używał w grze innej nacji.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by grać wszystkimi dostępnymi nacjami,
jednak na początek warto skupić się na jednej. Każda z nich jest inna i sporo
czasu zajmie gruntowane opracowanie jej mocnych i słabych stron, poza tym sporo
czasu pochłonie samo wykonanie modeli. Przyjmijmy zatem iż jeden gracz wybrał
III Rzeszę, drugi natomiast Związek Radziecki. Stają oni teraz przed zadaniem
wykonania modeli wybranych przez siebie krajów. Podczas tego procesu zapoznają
się z danymi taktycznymi uzbrojenia oraz z zasadami gry zawartymi w instrukcji.
Do armii wykonanej w całości przez siebie gracz jest o wiele bardziej
przywiązany. Gdy modele są gotowe obaj gracze mogą toczyć walki we wszystkich
dostępnych trybach gry, oczywiście najbardziej angażujące są te największe,
tryb scenariuszy czyli odgrywania bitew z II wojny światowej oraz tryb podboju
świata czyli tytułowa „Kampania”.
Dlaczego zacząć tylko od jednej
nacji, a nie od kilku? Wszystkie one są bardzo rozbudowane. Dogłębne poznanie
jednej to kwestia miesięcy intensywnej gry. Drugą kwestią jest złożenie
odpowiedniej liczby modeli pozwalającej na komfortową rozgrywkę. Dlatego na
początku radzimy wybranie jednej, takiej która będzie odpowiadała stylowi
prowadzenia działań wojennych w jakim chcemy się doskonalić. Dobre poznanie
swojej armii ułatwia rozgrywkę i pozwala szybko zdobyć przewagę nad
niedoświadczonymi przeciwnikami. To właśnie tacy zawodnicy, którzy znają swe
mocne i słabe strony będą zwycięzcami turniejów. Także gracz grający np. armią
USA tworząc model M4 będzie zastanawiał się do jakich działań nada się ten
czołg najlepiej, a do jakich najlepszy będzie M10. Taktykę swojej gry należy
kształtować już na początku podczas składania modeli.
W razie jakichś niejasności
prosimy o zapytania w komentarzach.