środa, 5 lutego 2014

Dystrybucja Kampanii


Dystrybucja Kampanii



Artykuł ten powstał w związku z licznymi zapytaniami o dystrybucję naszej gry, czyli o to w jaki sposób i w jakiej formie trafi ona do gracza. Jako twórcy przygodę z naszą grą radzimy zacząć nie od złożenia zamówienia, a od… znalezienia osób w okolicy miejsca zamieszkania chętnych do gry. Dlaczego? Ponieważ „Kampania” to gra planszowa i dwóch graczy to absolutne minimum. Gdy już znajdzie się osobę chętną do zabawy można śmiało zamawiać grę. Gracze otrzymają grę w postaci kilku płyt DVD na których znajdzie się instrukcja i modele do wydrukowania i złożenia, oraz certyfikat upoważniający do startu w oficjalnych ligach Kampanii. Tylko taka forma dystrybucji gry gwarantuje jej darmowość. Co jednak jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie wydrukować bądź złożyć niezbędnych do gry elementów? Nic prostszego, gdy gra będzie skończona będzie możliwość zamówienia wydruków, bądź gotowych modeli bezpośrednio u Nas. Gdy każdy z graczy otrzyma już swój egzemplarz warto podzielić się tak, by każdy z nich używał w grze innej nacji. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by grać wszystkimi dostępnymi nacjami, jednak na początek warto skupić się na jednej. Każda z nich jest inna i sporo czasu zajmie gruntowane opracowanie jej mocnych i słabych stron, poza tym sporo czasu pochłonie samo wykonanie modeli. Przyjmijmy zatem iż jeden gracz wybrał III Rzeszę, drugi natomiast Związek Radziecki. Stają oni teraz przed zadaniem wykonania modeli wybranych przez siebie krajów. Podczas tego procesu zapoznają się z danymi taktycznymi uzbrojenia oraz z zasadami gry zawartymi w instrukcji. Do armii wykonanej w całości przez siebie gracz jest o wiele bardziej przywiązany. Gdy modele są gotowe obaj gracze mogą toczyć walki we wszystkich dostępnych trybach gry, oczywiście najbardziej angażujące są te największe, tryb scenariuszy czyli odgrywania bitew z II wojny światowej oraz tryb podboju świata czyli tytułowa „Kampania”.

Dlaczego zacząć tylko od jednej nacji, a nie od kilku? Wszystkie one są bardzo rozbudowane. Dogłębne poznanie jednej to kwestia miesięcy intensywnej gry. Drugą kwestią jest złożenie odpowiedniej liczby modeli pozwalającej na komfortową rozgrywkę. Dlatego na początku radzimy wybranie jednej, takiej która będzie odpowiadała stylowi prowadzenia działań wojennych w jakim chcemy się doskonalić. Dobre poznanie swojej armii ułatwia rozgrywkę i pozwala szybko zdobyć przewagę nad niedoświadczonymi przeciwnikami. To właśnie tacy zawodnicy, którzy znają swe mocne i słabe strony będą zwycięzcami turniejów. Także gracz grający np. armią USA tworząc model M4 będzie zastanawiał się do jakich działań nada się ten czołg najlepiej, a do jakich najlepszy będzie M10. Taktykę swojej gry należy kształtować już na początku podczas składania modeli.

W razie jakichś niejasności prosimy o zapytania w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

J. T. Hartman - Czołgista z11 Dpanc od bitwy w Ardenach po dzień zwycięstwa

Od kilku dni, przeglądając strony o tematyce pancernej, zacząłem natrafiać na reklamy nowej książki związanej z tą tematyką. „Czołgista...